Even heel kort: Skopje - Reisverslag uit Skopje, Macedonië van Jurek Woller - WaarBenJij.nu Even heel kort: Skopje - Reisverslag uit Skopje, Macedonië van Jurek Woller - WaarBenJij.nu

Even heel kort: Skopje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jurek

27 Juli 2008 | Macedonië, Skopje

Zo, toch nog even een berichtje vanuit Macedonie. Ik zit op het treinstation en wacht op de nachttrein naar Belgrado die een half uur vertraging heeft. Deze keer geen enkele andere buitenlander op het station, weer reizen zoals ik het gewend was.

Ik kan vrij kort zijn over Macedonie (of in ieder geval Skopje): Tof land! Skopje is een toffe stad, echt oostblok, maar ook een beetje orientaals achtig (dankzij de 'Turkse' buurt waar veel Albaniers wonen. Ik had ook een tof hostel (Met de briljante naam "Hostel hostel", midden in een woonwijk, moeilijk te vinden). Erg veel toffe mensen ontmoet ook, waar ik de stad en het lokale bier mee verkend heb. En dan ook nog eens een tof kaartspel geleerd. Wat wil je nog meer? Oja, mooi weer. Was het grotendeels ook.
En nu eens kijken hoe Servie is..

  • 28 Juli 2008 - 06:34

    Jacquelien:

    Leuk!

  • 28 Juli 2008 - 08:36

    Ron:

    SUPERMOOI man! :) ook mooi dat je niet samen met Aafke toch dat weekje in Istanbul bent gaan bivakkeren, aangezien je nu ook mooi de bomaanslagen bent misgelopen!
    Kortom, goed begin ist halve werk oftewel dit wordt vast wel een briljante vakantie!! Veel plezier vent :D

  • 28 Juli 2008 - 10:35

    Anouk:

    Gaaf! Tis dus gelukt met de visa! En met de bathese gaat t ook vast goedkomen. Groetjes vanuit Botswana, op weg naar Zambia/Zimbabwe!
    Ik wil alles horen als jullie terug zijn- Sofia en Iran staan ook op mijn reisverlanglijstje! (Die overigens na 2 maanden hiero al aardig gegroeid is tot een heuse lijst ;)) Ik zal Skopje ook in overweging nemen! Gaan jullie heel mischien via Krakau terug? Wil ik van de zomer heen met ex-collegae. Veel goede verhalen over gehoord. Ga zelf heel misschien in november weer een weekje naar Isanbul! Genoeg over mezelf weer- bottom line is: REIZEN is TOF! :) Enjoy, en we drinken er een paar op eind augustus/begin september? Kus! Ook voor Aafke!

  • 28 Juli 2008 - 12:39

    Paps En Mams:

    Jurek, fijn watvan je te horen.
    Gister hadden we bij pake en beppe op de koffie al een printje van pake gekregen met je eerste bericht. We hadden de computer van het stroom vanwege onweer.
    We wensen je heel veel plezier en we willen nartuurlijk straks een uitvoerige analyse van al die verschillende bieren die je al hebt gehad en nog gaat nemen. Houd ons maar op de hoogte. Dikke tút van paps en mams.
    En Aafke: veel succes! Jouw tijd komt ook nog wel...

  • 28 Juli 2008 - 15:37

    Netje:

    Klinkt tof!!!

    hihi...

    Kus

  • 31 Juli 2008 - 18:48

    Bart Holkenborg:

    Hey Jurek,
    Gaaf dat je weer een grote reis gaat maken Veel plezier in Turkije en Iran! Aafke ook natuurlijk ;-)
    Groeten, Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jurek

Vorig jaar heb ik een half jaar in Turkije gestudeerd en door Turkije, Syrië, Georgië en Armenië gereisd en daar uitgebreid verslag over gedaan op dit weblog. Dit jaar ga ik weer wat rondkijken, eerst in de Balkan, daarna met Aafke via Turkije naar Iran.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 53477

Voorgaande reizen:

02 Februari 2007 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: