Nieuwe trip! - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Jurek Woller - WaarBenJij.nu Nieuwe trip! - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Jurek Woller - WaarBenJij.nu

Nieuwe trip!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jurek

25 Juli 2008 | Bulgarije, Sofia

Een nieuw jaar, een nieuwe reis! Deze keer hebben Aafke en ik het lumineuze idee opgevat, om naar Iran op vakantie te gaan. Aangezien vliegen naar Istanbul een stuk goedkoper is, hebben we besloten naar Istanbul te vliegen en met de bus door Turkije naar Iran te gaan. Helaas is Aafke een beetje in tijdgebrek gekomen met haar bachelorscriptie (die moet eind augustus af zijn, wil ze met haar master Euroculture kunnen beginnen), dus komt ze een weekje later. Heb ik mooi nog even de tijd om door de balkan te crossen.

En nu zit ik dus in Sofia. Gisteren ben ik 's ochtends in Istanbul aangekomen, nadat ik een nachtje heb doorgetrokken in Keulen (nadeel van een vlucht om 7 uur 's ochtends). Grappig om weer in Istanbul te zijn. Er is niet veel veranderd, behalve dat er nu een ING bank is en de Balik Ekmek een lira duurder is. Vervolgens de nachttrein genomen naar Sofia. Bizar, volgens mij zat er geen enkele Turkse of Bulgaarse reiziger in de hele trein. Wel gezellig trouwens, beetje met andere reizigers praten. Vandaag heb ik met een Nieuw Zeelander en een Belg de stad wat verkend. Best leuk, duidelijk oostblok, alles in het cyrillisch en een relaxte sfeer. Het weer is hier de komende dagen alleen niet zo goed. In Macedonie lijkt het iets beter te zijn, dus ik ga morgen richting Skopje. Verder ga ik waarschijnlijk via Servie en weer Bulgarije terug naar Istanbul. En dan samen met Aafke - onze visumaanvrag is goedgekeurd - naar Iran. Ik heb er zin in.

  • 26 Juli 2008 - 21:42

    Tjatti:

    Hee broertje!

    Leuk hoor om weer zo'n verhaal uit verweggiestan te lezen!
    Goed om te horen dat je Ok bent aangekomen en alweer een heel eind verder op weg bent.
    Ik wat net je foto's van vorig jaar op de site nogeens te bekijken en bedacht me dat ik stiekem toch wel een beetje jalours ben op m'n kleine broertje. Reizen is zo gaaf en leuk! Je hebt dan ook helemaal gelijk dat je nu weer lekker op pad bent om nieuwe indrukken te verzamelen.

    Heeeeel veel plezier!!!

    Dikke X je zus!


  • 28 Juli 2008 - 15:36

    Netje:

    Hey Jurek,
    Veel plezier! Vergeet je Joep niet een kaartje te sturen :P
    Kus Netje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jurek

Vorig jaar heb ik een half jaar in Turkije gestudeerd en door Turkije, Syrië, Georgië en Armenië gereisd en daar uitgebreid verslag over gedaan op dit weblog. Dit jaar ga ik weer wat rondkijken, eerst in de Balkan, daarna met Aafke via Turkije naar Iran.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 53483

Voorgaande reizen:

02 Februari 2007 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: