En we gaan weer verder... - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Jurek Woller - WaarBenJij.nu En we gaan weer verder... - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Jurek Woller - WaarBenJij.nu

En we gaan weer verder...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jurek

05 Augustus 2008 | Turkije, Istanbul

Ten eerste bedankt voor de vele berichtjes / smsjes / telefoontjes voor mijn verjaardag. Fijn dat je niet gelijk vergeten wordt als je even het land uit bent. ;-)
Ik heb gisteren een erg leuke verjaardag gehad, Aafke had mijn stapelbed mooi versierd met slingers en een speciaal ontbijtje bij het hostel geregeld (extra gevulde omelet MET paraplutje en brandend sterretje). Ik heb van haar een paar leuke cadeautjes gekregen, maar het leukste cadeautje hebben we toch van het Iraanse consulaat gekregen: een visum voor Iran! Eindelijk, we kunnen verder.

Nu nemen we zometeen de bus naar Dogubayazit, een grensplaatsje vlak bij Iran (24 uur in de bus, joepie). Het ligt vlak onder de berg Ararat en er moet een erg mooi paleis zijn. Een goede plek voor een tussenstop. Als het goed is zitten we donderdag dan in Iran.

Verder nog even wat dingetjes over Istanbul. Het is toch bijzonder om te zien, dat kleine dingen je steeds meer gaan opvallen als je langer in een stad zit. Zoals een zwerfkat (zonder staart) die opeens niet meer op zijn vaste plek is, maar bovenin een boom. En de volgende dag nog steeds. Na een woeste reddingsoperatie (een
Turk die hard aan de boom schudt, waarbij de kat ons bijna op een uitwerpselendouche had getrakteerd) zonder resultaat, blijkt ze er later toch uit zijn gekomen. Aafke heeft overigens al drie zakken kattenvoer versleten. Of een zielig huilend jongetje die net zijn schoenpoetsset heeft laten vallen. Triest.

Mijn Turks is overigens nog opvallend goed, al zorgt mijn gebrek aan kennis van de verleden tijd er wel voor dat ik nu al weer een half jaar in Ankara studeer. ;-)
De vegetarische restaurants zijn hier trouwens goedkoop en uitstekend en ik heb zelfs nog een mooi taartje kunnen eten op mijn verjaardag. Heerlijk.
Jullie horen hopelijk snel weer iets van ons vanuit Iran.


  • 05 Augustus 2008 - 10:10

    Thijs:

    Allereerst nog gefeliciteerd, ik dacht toch echt dat je 5 augustus jarig was ;)

    Zo ik heb mijn sog-activiteiten ook weer gehad. Leuke verhalen weer Jurek! En uiteraard nog een fijne reis richting Iran!

    Groeten!

  • 05 Augustus 2008 - 19:07

    Netje:

    Haha... Alsnog van harte! Je krijgt wel 'n dikke verjardagsknuffel als je weer terug bent... Kus Netje

  • 06 Augustus 2008 - 16:52

    Papa En Mama:

    Gelukkig hebben jullie dan nu toch het visum en kunnen jullie het echte avontuur beginnen. Wij wensen jullie daarbij heel veel plezier! Zelf zijn we net terug van Ameland (tja, verschil moet er zijn nietwaar..., maar wij willen ook graag weer eens naar Turlijke, hoor, volgend jaar???)Onze vakantie is nog niet voorbij, maar het internet contact zal de komende tijd moeilijk worden: we gaan nog 10 dagen zeilen in Zeeland. Hopelijk hebben ze daar ook internet café's....
    Aafke en Jurek, een hele goeie reis verder! Dikke tút voor jullie allebei van papa en mama.

  • 07 Augustus 2008 - 15:25

    Anouk:

    Nogmaals gefeliciteerd- ditmaal heel saai vanuit Nederland, en in het Nederlands :) Vooral ook gefeliciteerd met t visum! Gaaf! Ik wil ALLES horen over Iran! Dikke kus, ook voor Aafke! (Zorg ervoor dat ze niet nog n kat meenemt naar huis, Jurek, Lieke heeft t al zo zwaar ;))

  • 07 Augustus 2008 - 21:48

    Froukje :

    Hallo Jurek en Aafke,

    Bin benijd at jim al in Iran binne. Spannend hjer! En hoe wie it bij de berg Ararat en het paleis? Wij hoopje mar dat it allegear goed giet. Sjogge út nei jim folgende ferhaal. In goeie reis fierder yn Iran en hiel folle plezier. Groeten fan Froukje/mem.

  • 17 Augustus 2008 - 20:15

    Afianna:

    Hallo Nichtje en Jurek, stoer hoor jullie reisverhalen.Ik ga het nu een beetje bijhouden.Heb toch alle tijd aangezien de baby nog maar niet wil komen.
    Geniet van het land en van elkaar, gr Afianna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jurek

Vorig jaar heb ik een half jaar in Turkije gestudeerd en door Turkije, Syrië, Georgië en Armenië gereisd en daar uitgebreid verslag over gedaan op dit weblog. Dit jaar ga ik weer wat rondkijken, eerst in de Balkan, daarna met Aafke via Turkije naar Iran.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 53394

Voorgaande reizen:

02 Februari 2007 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: